مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 07:152020-08-19سياسي

طرح خیمه های نوغلامان  رونمایی شد


سازمان مدارس علوم اسلامی صدار وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با عنایت به ضرورت های رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا، بسته عاشورایی برای اقامه عزای حسینی ارائه داد.

- سازمان مدارس علوم اسلامی صدار وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با عنایت به ضرورت های رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا، بسته عاشورایی برای اقامه عزای حسینی ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در معرفی این طرح آمده است: در طول 14 قرن گذشته اقامه عزا برای حسین (ع) همواره در تولید و بازتولید سبک ها و رسوم جدید بخشی از فرهنگ شیعی بوده است.

بنابر شرایط تاریخی همواره نخبگان فرهنگی متناسب با ظرف زمان و مکان روش هایی را ارائه کرده اند تا شیعیان بتوانند این بخش از مناسک خود را حفظ نموده و از ثمرات مادی (اجتماعی) و معنوی آن بهره مند شوند.

بسته به خلاقیت مبدعان سبک های نوین و نیز بسته به شرایط حاکم گاه شور بر شعور غلبه می کرد؛ گاهی هم اوضاع چنان بود که فقط بعد فکری و شعوری ماجرا امکان انتقال و آموزش داشت.

امروز نیز در شرایطی استثنایی به سر می بریم که مستلزم آن است که نخبگان فرهنگی باز هم وارد کار شده و رسالت خود را در تولید سبک های نوین اقامه عزای حسینی و متناسب با فضای کرونایی به جامعه ارائه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح خیمه های نوغلامان  رونمایی شد

طرح خیمه های نوغلامان  رونمایی شد